Черкаська селищна військова адміністрація
Краматорського району Донецької області
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Першим – легко не буває…

Дата: 06.12.2016 15:17
Кількість переглядів: 841

Фото без опису 

Цьогоріч День місцевого самоврядування відзначається в особливих умовах: в Україні активно відбувається процес децентралізації, яка має стати фундаментом для інших змін — в медицині, освіті тощо. Реформою передбачається утворення самостійних громад, які на умовах спроможності власними силами вирішуватимуть всі питання свого життя.

Саме така громада , одна з перших на Донеччині, з’явилася на карті Слов’янського району  майже рік тому, це Черкаська  об’єднана територіальна громада. До складу громади увійшли 1  селищна рада, це Черкаська, яка і стала центром  осередку місцевого самоврядування нової формації та три сільські ради - колишні Прелесненська, Привільська та Олександрівська.

Робота в органах місцевого самоврядування ніколи не була спокійною, розміреною, передбачуваною. Що не день, то важливі справи, і з кожним днем їх все більше, адже селищна рада об'єднує 11 населених пунктів у яких мешкає дев’ять з половиною тисяч  жителів.  І у кожного з них свої проблеми. У цій круговерті трудових буднів селищному голові Сергію Падалка ніколи і вгору глянути, та він не нарікає на долю, бо вважає, що хтось мусить працювати на благо громади, адже  земляки на останніх місцевих  виборах  у жовтні 2015 року  , коли обирали голову об’єднаної територіальної громади   довірили свою  подальшу долю  саме йому .

Яким  був рік, що минає, чим зараз живе громада, які першочергові завдання доводиться вирішувати,  що робить виконком та депутати селищної ради заради покращення життя селян? Як вирішуються нагальні проблеми територіальної громади? Про це в інтерв’ю з Черкаським селищним головою  Сергієм Володимировичем Падалка.

С.В. Падалка -  Поточний рік для  нашої  громади ми окреслили як перехідний , коли  потрібно було вирішувати  крім власних та делегованих повноважень  цілу низку  адміністративних, юридичних, організаційних питань, тому , зізнаюся,  цей рік був і є надзвичайно важким, але  результативним. І це приємно усвідомлювати, коли прийшов час підводити підсумки  діяльності  за рік.

              Робота  Черкаської селищної ради проводиться відкрито, в інтересах громади, забезпечуючи вирішення питань   жителів, які в компетенції та фінансовій спроможності  селищної ради. За рік налагоджені партнерські відносини з організаціями та установами, які забезпечують соціальний та економічний розвиток громади. Ми заснували офіційний веб-сайт селищної ради , де усі  бажаючі мають можливість знайомитися з документами, які приймаються на засіданнях сесії ради, виконавчому комітеті та інших напрямків роботи ради. В 2016 році в об,єднаній громаді відбулися перші вибори старост сіл  населених пунктів . За поточний рік було прийнято 10 регуляторних актів , затверджені Правила благоустрою об,єднаної територіальної громади,  ухвалений Статут Черкаської селищної ради.   Ми майже завершили формування власної структури виконавчого апарату,   поступово розвивається засноване  селищною радою  комунальне підприємство «Громада». За підтрики Міністерства регіонального розвитку та будівництва України ,  селищною радою успішно  реалізується проект «Створення багатофункціонального комунального підприємства «Громада» та наповнення його спеціалізованою технікою та обладнанням» на суму 3 800,0 тис. грн.  В рамках  реалізації цього проекту   селищна рада  вже придбала новий сміттєвоз, який, завдяки системі завантаження-пресування сміття,здатний завантажувати втричі більше сміття, при цьому споживаючи у два рази менше паливно-мастильних матеріалів. Вирішено  питання  придбання двох тракторів зі спеціалізованим обладнанням – екскаватор   та трактор МТЗ 82 для прибирання вулиць від снігових заметів, УАЗ Фермер, лопату-отвал, роторну косилку, розкидувач піску,  прицеп ПТС-4 та рециклер. Це перший позитивний крок для покращення життя населення громади. 

  Незабаром  в смт Черкаське розпочне діяти другий в Україні новозбудований  модульний  Центр безпеки громадян. На сьогодні  вже сформований загін швидкого реагування – пожежно-рятувальна команда у складі 17 чоловік, яка, в разі необхідності, здатна надати необхідну допомогу мешканцям громади та терміново прибути до будь якої точки громади для виконання своїх обов’язків. Наразі  придбано  багатофункціональну пожежну машину.   

Найбільшою проблемою для наших сіл залишаються дороги, при чому як дороги комунальної власності селищної ради так  і ті, що перебувають у підпорядкуванні  служби автомобільних доріг Донецької області.  Не можу навіть  пригадати, коли їх ремонтували.  І  в цьому році, нарешті,  завдяки наявним фінансовим можливостям, ми розпочали ремонт доріг. Суму  150 тис. грн. було виділено власних коштів  селищної ради та  проведено  частково  грейдеровку доріг в усіх населених  пунктах громади. Завдяки,   знов таки ж , підтримки  Мінрегіону , зроблено капітальний ремонт дороги в смт Черкаське по вул. Шидловській на суму 808 , 8 тис. грн. За підтримки  обласної державної адміністрації  в 2017 році   планується здійснити капітальний ремонт доріг комунального підпорядкування на загальну суму 5 300,0 тис. грн.  Наразі  виготовлена вся необхідна технічна документація,   а кошти    на  реалізацію проектів виділяє обласна державна адміністраці. Тож, як тільки  настане тепло, навесні ,  розпочнуться роботи.  Така ж ситуація і з реалізацією по трьом  проектам по водозабезпеченню у с. Олександрівка .  Жителів  села Олександрівка  дуже давно турбує ця проблема, вона не вирішувалася роками. Я розумію   наскільки це важливо і необхідно. Проте, щоб розпочати будь які роботи, та отримати на  все це кошти, необхідно  пройти дуже тривалу процедуру оформлення документів, такий вже порядок. Отже залишилося недовго,  як тільки дозволять погодні умови- розпочнуться роботи.   Ми всі  чекаємо цього  з великим  нетерпінням.

       Одним із головних  завдань  реформи місцевого самоврядування є наближення  послуг до населення.   Селищна рада є  єдиним адміністративним центром  громади , яка налічує дев,ять з половиною  тисяч жителів. Тож життя у адміністративному центрі вирує, як у вулику. Два рази на тиждень проводиться офіційний прийом  громадян  особисто мною, як головою селищної  ради, а  в адміністративних будівлях   сіл Олександрівка, Привілля , Прелесне, Новомиколаївка прийом громадян здійснюють старости сіл та  адміністратори- спеціалісти  виконавчого апарату селищної ради. При цьому двері  селищної ради для жителів громади відкриті у будь який день тижня.   За 11 місяців  цього року тільки довідок різного характеру  фахівцями селищної ради видано 6 435,  надана допомога в оформленні документів на отримання житлових субсидій у кількості 1470 ,   зареєстровано та  видано свідоцтв про народження 57 дітей, зареєстровано та видано 118 свідоцтв про реєстрацію смертей та 33 про реєстрацію шлюбів. Проведено  документальне  оформлення 375 особам      реєстрацію  місця проживання.  В планах селищної ради, і це дійсно реальні плани,  реконструкція адміністративної будівлі  селищної ради в Центр надання адміністративних послуг.    На сьогодні  пройдено весь етап підготовки технічної документації для проведення реконструкції  будівлі, залишається лише дочекатися сприятливих погодних умов. Кошти для реалізації цього проекту виділяються Міністерством регіонального розвитку та будівництва в сумі 3012,8 тис. грн. А я, як керівник громади, разом зі своєю командою робитиму все від мене залежне, аби на селі ситуація з наданням послуг населенню поліпшилася, аби відновилася довіра громадян до влади, аби люди на собі відчули, що про них дбають, піклуються, допомагають.

        Значним досягненням в плані розвитку інфраструктури населених пунктів громади  хочеться відзначити встановлення 8 ігрових дитячих майданчиків, які ми придбали за власні кошти, а встановити допомогли небайдужі жителі громади. Також частково почали вирішувати питання вуличного освітлення.  Було закуплено  та  пропорційно встановлено в населених пунктах  громади 200 світлодіодних ліхтарів вуличного освітлення, які теж, до речі, придбані за власні кошти селищної ради. І вже коли мова зайшла про кошти, зроблю невеличкий аналіз бюджетного стану селищної ради. Адже відомо, що стабільність  та економічний розвитоку селищної ради передусім залежить від наповнення бюджету.  Отже, За  11 місяців загальний бюджет  селищної ради склав 43760,5 тис.   грн. , в тому числі міжбюджетні трансферти становлять   - 12111,0 тис. грн., доходи спеціального фонду – 445,0 тис. грн.   Головним   чинником,  за рахунок якого формується бюджет селищної ради є  надходження від  податків та зборів.  Основним є податок на доходи фізичних осіб. За результатами роботи 11 місяців  до селищної ради надійшо 4 169,6 тис. грн. цього виду податку / у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року  ця сума складала 3 124,4 тис. грн./.  Земельного податку з юридичних осіб надійшло 1 507,0 тис. грн.,  проти 457,0 тис. грн. у минулому році, зросли надходження від єдиного податку з 1219,2 тис. грн. до 1 848,0 тис. грн.,   збільшилися надходження  по акцизному податку, орендній платі з юридичних осіб, земельному податку з фізичних осіб.Загалом на 11 місяців власні надходження склали 12 111, 0 тис. грн. Що стосується видаткової частини.  Касові видатки загального фонду  селищного бюджету склали 25792,2 тис. грн.,касові видатки  спеціального фонду  -361,6 тис. грн., видатки бюджету розвитку склали 5655,8 тис. грн. В цілому бюджет селищної ради  за результатми 11 місяців   виконано на   121 %.          Хоча бюджет і перевиконується, але й видаткова частина  чималенька. А навантаження,  по мірі формування  власної інфраструктури, збільшується, тож є над чим працювати. І це один з головних напрямків  діяльності виконавчого   апарату  селищної ради. В січні наступного року в громаді  почне працювати Територіальний  центр з соціального ослуговування одиноких та непрацездатних громадян, мешканців селищної ради.

А як щодо соціальної сфери - шкіл, дитячих садочків,  закладів культури - яка там ситуація?

С.В. Падалка -   Мережа  об’єктів соціальної сфери в громаді  досить розвинута.     Потребу в освіті забезпечують 7  шкіл, 7  дошкільних навчальних закладів.  Галузь культури становлять 8 закладів культури  клубного типу та  8 бібліотек. Для   належної організації   управлінням закладами освіти та культури у виконавчому апараті селищної ради створені структурні підрозділи  сектор з питань освіти та сектор з питань культури та туризму. В рамках освітньої реформи, з метою надання  якісної освіти проведено відповідну  роботу щодо організації  та визначення опорної школи та території об,єднаної громади – це Олександрівська ЗОШ 1-111 ступенів. Вже наступний учбовий рік 2017-2018  опорна школа відкриє двері  для дітей нашої громади. Це буде  сучасне приміщеннія, тепле, з новим обладнанням та устаткуванням. На ці потреби  обласна державна адміністрація виділила 17 600,0 тис. грн.    Наступним кроком ми визначаємо мережу освітнього округу. Розпочата робота з реалізації заходів з тепло модернізації бюджетних установ. Першочергово , модернізація буде проводитись в освітніх закладах, так як вони найбільш фінансово затратні. В Черкаській ЗОШ 1-111 ступенів № 2 буде встановлено модульну котельню, яка працюватиме на паливній пілеті. На базі Черкаської ЗОШ 1-111 ступенів № 1, за підтримки ПРООН, будуть встановлені два твердопаливних котла «АВЕРС». Їх потужність буде достатньою, щоб постачати теплову енергію до трьох бюджетних установ: Черкаського культурно-оздоровчого центру, амбулаторії загальної практики сімейної медицини та Черкаської ЗОШ № 1 . В Привільській  ЗОШ планується реконструкція котельної з встановленням двох котлів на паливній     пілеті. По всім цим проектам виготовлена проектно-кошторисна документація, часково розпочаті роботи.  

           Що стосується безпосередньо інфраструктури закладів культури , вона досить витратна, і видатки на її утримання постійно зростають.     Саме тому ми і вирішили шукати  оптимальні шляхи для збереження та подальшого розвитку галузі культури на території нашої об,єднаної громади.  І дійшли висновку, що вирішити     цю проблему можливо через оптимізацію закладів культури шляхом реорганізації установ,   впровадження нових альтернативних нестаціонарних форм обслуговування населення,  модернізації  будівель приміщень  закладів культури , оновлення  їх функцій, орієнтуючись на потреби сьогодення.  І це не райдужні сподівання, а реальні перспективи,  які  в кінцевому результаті  дадуть  можливість покращати бюджет громади,  поступово збільшити  фінансування галузі культури  та поповнити матеріально-технічну, костюмну бази, провести довгоочікувані  ремонтні роботи, зробити наші культурно-дозвіллєві заклади  теплими для відвідувачів  .

Вже в 2016 році рівень фінансування територіальної громади   дозволив галузі по-справжньому розвиватися, модернізувати матеріальну базу, забезпечити  заклади сучасним обладнанням та технікою. Зазначу, що  протягом року  у всі заклади культури клубного типу за бюджетні кошти  громади придбано музичну та звукопідсилювальну апаратуру, ноутбуки для проведення культурно-мистецьких заходів на загальну суму 106,6 тис.грн, виділено 4,0 тис.грн та придбано первинні засоби пожежогасіння , виділені кошти в сумі  23,2 тис.грн на підключення електроенергії до двох закладів культури, що перебувають в комунальній власності   селищної ради, 19,0 тис.грн. витрачено на придбання електрообігрівачів.

Паралельно проводяться ремонтні роботи закладів культури,  загалом витрачено 249,4 тис.грн. 

- Чи змінилися пріоритети розвитку громади у звязку з  об’єднанням?

 С.В.Падалка - Як не дивно, часи змінюються, а ось пріоритети залишаються. Адже перелік ключових людських потреб не змінюється. За останні роки соціальний рівень населених пунктів змінився і, як про це не  важко говорити, змінився далеко не на кращу сторону. Багато років ми намагалися зберегти кращі надбання,  підтримати село власними силами, активізувати участь у розбудові  території громадськості,   але  цих дій було недостатньо, і причина відома –  завжли бракувало коштів на розвиток. У зв’язку з об,єднанням ситуація  змінилася. Ми відчули значну підтримку і держави, і Донецької  обласної державної адміністрації.  Тож склалися  усі передумови для розвитку територіальної громади, на які ми так довго чекали. 

- Як Вам працюється із депутатським корпусом?

С.В. Падалка - Я дуже вдячний   депутатам селищної ради, це злагоджений коллектив однодумців, який своїм першочерговим завданням вважає вирішення питань, які стоять перед громадою. Депутати активно приймають участь у розгляді питань  на  пленарних засіданнях, яких за рік відбулося 13 , працюють в постійних депутатських комісіях. Але  насамперед, вони працюють з населенням  на округах. Саме зі своїми виборцями депутати обговорюють  наболілі питання даної території. В такий спосіб радимося, вибираємо найбільш раціональні пропозиції і втілюємо їх у життя. Як на мене, це досить перспективно і дозволяє кожному жителю висловити свої зауваження і пропозиції до роботи депутатів. На сесіях сільської ради та засіданнях виконкому розглядаємо найактуальніші питання розвитку сіл, поліпшення їх санітарного стану та благоустрою. Завжди бачу виважений підхід депутатів до кожного питання. Ми є однією командою, і я переконаний, що кожен депутат робить і буде робити все від нього залежне задля виконання свого депутатського обов'язку.

- Сергію Володимировичу, чи є, на Вашу думку, якісь головні засади успішної діяльності селищного голови?

С.В.Падалка -  Я весь час знаходжуся в пошуку. Та одне можу сказати напевно: насамперед, треба жити інтересами громади, сприймати їх не лише розумом, а й душею. До людей необхідно прислуховуватися, не можна відриватися від громади. Мешканці наших сіл чекали і чекають від місцевої влади виважених рішень та позитивних результатів при вирішенні будь-яких питань життєдіяльності громади. Тож всіляко намагаємось їх не розчаровуватио наше покликання  допомагати людям. А справ щодня вистачає. Над вирішенням назрілих проблем буду трудитися і далі: робити добро людям, щодня і без вагань, і не тільки сьогодні, а й весь період наданих мені з депутатами повноважень  .

 

Інтерв’ю записала Світлана Петрусенко,

керуючий справами виконавчого

 апарату Черкаської селищної ради.
 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь