Вчимося розуміти дитину

  • 358

Вчимося розуміти дитину

 

Ж. Ж. Руссо зазначав, що чоловіки й жінки як біологічні істоти подібні, однак як суспільні − різняться. На тлі суспільних змін змінюються позиції дітей, їхня свідомість: дівчатка стають агресивними й грубими, а хлопчики переймають жіночий тип поведінки. Тому дуже важливо приділяти увагу гендерному вихованню дітей.

У перші роки життя дитини на розвиток її особистості  значний вплив має соціальне середовище дошкільного закладу. Саме в ньому дитина починає розширювати свій досвід, ознайомлюватися з культурою та панівними в суспільстві етичними нормами, «приміряє» їх до себе, випробовує їх у відносинах з однолітками і дорослими.

З метою обміну досвідом з проблеми гендерного виховання   31 січня 2019 року на базі Олександрівського ЗДО проведено управлінську майстерню на тему «Гендерне виховання дошкільнят в сприятливих  умовах родинного виховання» , яка об'єднала керівників дошкільних закладів громади.

Керівник  закладу Тютюнник Надія Іванівна запропонувала колегам в інтерактивній формі опрацювати теоретичні аспекти даної теми: згадати основні завдання програми,визначити найефективніші методи та прийоми гендерного виховання.

Практична діяльність  учасників була спрямована на складання гендерної рамки дівчаток  та хлопчиків, створення освітнього середовища  для дошкільнят  різної статі, розгляд  проблемних ситуацій з якими стикаються керівники та вихователі в своїй роботі майже щодня.

В процесі плідної роботи над проблемою учасники дійшли висновку, що статева освіта дітей має здійснюватися як у дошкільному закладі,   так і в

родині.Батьки мають усвідомити, що вони є взірцем для дітей і повинні поводитись відповідно до своєї гендерної ролі, адже від цього значною мірою залежить те, як приймуть свої ролі діти. Проте, гендерна культура батьків дошкільнят не є на сьогоднішній момент  високою, батьки дошкільнятне повній мірі володіють інформацією з  даного питання. Свій досвід роботи з батьками та педагогічним колективом дитячого садочка  «Журавлик» в цьому напрямку  і презентувала наприкінці зустрічі  керівник закладу.

Проведений захід надихнув  керівників  на подальшу роботу  щодо підвищення  ефективності гендерного виховання дошкільнят.

                                                           Завідувач методичним кабінетом С.А.Солонина