Впровадження сучасних педагогічних технологій логіко- математичного розвитку дошкільнят.
Впровадження сучасних педагогічних технологій логіко- математичного розвитку дошкільнят
Ми живемо в суспільстві знань і високих технологій. Автоматизація виробництва, комп'ютерне моделювання вимагають від більшості сучасних працівників достатньо розвиненого вміння чітко й послідовно аналізувати процеси. Малюка вже з перших років життя оточує математична інформація, тому дошкільна освіта має бути спрямована на виховання в дітей звички до повноцінної логічної аргументації. Розвиток у дошкільників узагальнених способів розумової діяльності, засобів побудови пізнавальної діяльності є важливою передумовою формування в них життєвої компетентності, уміння орієнтуватися в мінливому навколишньому світі, пристосовуватися до нових умов життя, продуктивно й гармонійно взаємодіяти з оточенням.
Робота з розвитку логіко-математичних умінь у дітей дошкільного віку полягає у створенні відповідних умов для формування пізнавальної діяльності в дошкільника. Дорослий повинен допомогти дитині розкрити свій потенціал, навчити її самостійно пізнавати світ. Тут важливо не згаяти час, відведений дитині природою на інтенсивний розвиток.
Педагоги дитячого садка «Журавлик» поставили перед собою завдання організувати таку пізнавальну діяльність, яка б ставила дитину перед необхідністю спрямувати свої розумові зусилля на пошук нових і вибіркове використання наявних у неї знань і вмінь для розв'язання нового конкретного завдання. Вихователі спрямовують свої зусилля на формування в дітей мотивації до пізнання, яка спрямовуватиме їхню пізнавальну активність, стимулюватиме розвиток почуттів й інтересів. Що цікавіша, емоційніша така діяльність, то ефективнішою вона є.Досвід роботи в даному напрямку був представлений вихователям закладів дошкільної освіти Черкаської ОТГ 21 травня 2019 року на педагогічній майстерні «Математичні знахідки» педагогом Дорошенко Наталією Вікторівною.
Для реалізації завдань, окреслених у Базовому компоненті дошкільної освіти й чинних програмах, вихователь широко використовує інноваційні технології, цікаві нетрадиційні методики, адаптовані до використання в роботі з дітьми різновікової групи.
Організовуючи освітній простір дошкільнят, що задовольняє пізнавальні потреби кожного вихованця, педагогічний колектив закладу приділяє особливу увагу вдосконаленню предметно-ігрового середовища. Педагоги створили ігрові осередки, що спонукають малят до пізнавальної діяльності. Це куточки інтелектуальних ігор, де представлені: блоки 3. Дьєнеша; палички Дж. Кюїзенера фабричного виробництва; інтелектуальні ігри Нікітіних і розвивальні ігри В. Воскобовича; ейдетичні картки. Вони доступні для дітей, справляють розвивальний вплив і спонукають дитину до активної пізнавальної діяльності. Матеріали куточків постійно поповнюються.
Учасники майстерні виконували практичні завдання, відпрацьовуючи запропоновані технології та методики, ділилися своїми думками щодо їх ефективності. Фрагмент математичного заняття з використанням дидактично-ігрового матеріалу довів результативність обраних педагогом сучасних інноваційних технологій та методик.
Наприкінці зустрічі вихователі інших дошкільних закладів поділилися своїми напрацюваннями , створивши спільний методичний продукт – лепбук з теми «Впровадження сучасних педагогічних технологій логіко- математичного розвитку дошкільного навчального закладу в умовах різновікової групи».
Методичний кабінет відділу освіти виносить подяку колективу ЗДО «Журавлик» за якісну підготовку та проведення методичного заходу.
Завідувач методичним кабінетом С. А. Солонина