Черкаська селищна рада

об’єднана територіальна громада

ПОВІДОМЛЕННЯ ТА ЗАЯВА

Дата: 05.12.2019 14:19
Кількість переглядів: 90

                                                   ПОВІДОМЛЕННЯ

ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ЗАЯВИ ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ                        ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ТА ПРОЕКТУ  ДОКУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

 

Повна назва документа державного планування : містобудівна документація «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Прелесне, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області»

Орган, що прийматиме рішення про затвердження документа державного планування : Черкаська селищна рада.

Передбачувана процедура громадського обговорення: відповідно до ст.10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» громадське обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проекту «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Прелесне, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» розпочато з дня їх оприлюднення, а саме 05.12. 2019 року на сайті Черкаської селищної ради та триватиме до 19.12.2019 р. Містобудівна документація «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Прелесне, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» була розглянута на громадських слуханнях, а саме 12.03.2018 р.

Відповідно до ст.12 громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати в письмовій формі (в тому числі в електронному вигляді) зауваження та пропозиції до визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проекту документу державного планування.

Ознайомитися з проектом «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Прелесне, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» та отримати додаткову інформацію можна за адресою : Донецька область, Словянський р-н, с-ще Черкаське, вул. Ясна, буд.3 або за тел.:  06262-97293

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Прелесне, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» подаються до Черкаської селищної ради:

Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд. 3;

E-mail : ch-rada@ukr.net.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів, тобто до19.12. 2019 року.

 

 

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

 Містобудівної документації на місцевому рівні

«Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Прелесне, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області».

  1. Замовник:             Черкаська селищна рада Слов’янського району Донецької області

Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд.3;

Телефон: (06262)-97293;

Е-mail: сh_rada@ukr.net.

 

  1. Вид та основні цілі документа державного планування.

Генеральний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється для визначення територіального розвитку на проектний період з урахуванням перспектив, обґрунтованих раціональним використанням територіальних та природних ресурсів. Генеральний план території с.Привілля розроблено з метою деталізації планувальної структури населеного пункту, визначення функціонального призначення території, її просторової композиції та параметрів комплексної забудови згідно рішень генерального плану, з уточненням планувальних рішень на окремих ділянках, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Необхідність розроблення генерального плану с.Привілля викликана змінами у соціально-політичній та економічній сферах, що відбуваються у країні за роки незалежності, особливо в період з 2010р.

Проект генерального плану діє безстроково та виконано на розрахунковий період – 20 років (до 2039р.) – ІІ черга, з виділенням І черги – 5 років (2024р.).

Фахівці МПП «Майстерня С» на замовлення Черкаської селищної ради розробили містобудівну документацію, що пропонується до затвердження.

Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ст.1,п.3 та ст.2,п.1 для документів державного планування – стратегій, планів, схем, містобудівної документації, які розробляються та підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування, необхідно виконати стратегічну екологічну оцінку.

 

  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Село Прелесне знаходиться в південно-західній частині території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області. Територія села складається з двох частин – центральної та хутору Воровського, роз’єднаних р.Сухий Торець. Хутір Воровського розташован на північному сході від центральної частини села. Територія центральної частини села на півночі межує з р.Сухий Торець, на сході з землями сільськогосподарського призначення, на заході з с.Майдан, на півдні, територія села межує з землями сільськогосподарського призначення.

Хутір Воровського відокремлен від центральної частини села та межує на півночі з трасою О-0535 м.Слов’янськ – с.Майдан і далі до м.Барвенкове, на сході з землями лісового фонду, з півдня – р.Сухий Торець, зі сходу – землі запасу та садівницького товариства «Бетонмаш». Відстань від с.Прелесне до смтЧеркаське шосейним шляхом – 12,0км, до районного центру м.Слов’янськ - 29,0км. В даний час с.Прелесне являє собою сільський населений пункт, який за чисельністю населення можна віднести до групи великих. На даний час територія на якій знаходиться с.Прелесне має умовне розділення на ділянки різного функціонального призначення. В межах с.Прелесне розглядаються низченаведені території: житлова, що включає існуючі садибні ділянки; громадського використання, де розміщено будинки та споруди обслуговування населення, комунальні (існуючі кладовища, ділянки особистих гаражів, ділянки котелень тощо); територія транспортної та інженерної інфраструктури; резервні території, невгіддя, пасовища. Чисельність населення с.Прелесне на 01.01.2017р. складала 526 чоловік, 360 садиб. Площа села – 161,20 га.

Сельбищна зона с.Прелесне включає квартали громадської та житлової забудови, сквери, вулиці та місцеві проїзди, а також городні дорізки , які прилягають до придомових ділянок в межах житлових кварталів. Квартали житлової та громадської забудови займають до 50% площі населеного пункту.

Площа земельної ділянки для обслуговування житлового будинку в с.Прелесне, згідно ст.121 Земельного кодексу України, становить 0,20 - 0,25га. Прилеглий до неї  земельний дорізок використовується для ведення садівництва та городництва, в межах житлових кварталів  в середньому має площу до 0,60га (сумарно може складати до 2,0га).

Крім того, в селі є 4 багатоквартирних двоповерхових житлових будинків, а саме – два будинки на 8 квартир кожний та два будинки на 16 квартир кожний – всього на 48 квартир, загальною площею 2547,40м2.

Зона громадського центру забудована приміщеннями обслуговування і розташована переважно по вул. Гагарина, вул.Шкільна та вул.Садова, зосереджена переважно в північно-західній частині села. В існуючих межах села комунально-виробнича зона відсутня. З західної сторони до села прилягає територія молочної ферми та виробничі приміщення по збереганню зерна, також свиноферма, яка не працює.

Транспортну інфраструктуру села складає мережа вулиць, проїздів та майданчиків, що створюють вулично-дорожну систему. Ширина центральної вул.Гагарина складає від 20,0м до 22,0м.

Незадіяні ділянки пасовищ та рілля, що прилягають до житлових територій  та розташовані  в існуючих межах села, визначені в якості територій сільськогосподарського використання. Також в межах села є лісосмуги.

За рахунок вільних ділянок планується розміщення нової забудови, забезпечення необхідного габариту вулиць, формування зон відпочинку, озеленення спеціального та загального призначення.

Прибережна зона р.Сухий Торець, що зараз не включено до території села  планується для використання в рекреаційних цілях.

Сфера дії Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі (далі - території з природоохоронним статусом), крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.

Відповідно до ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», ст.3,п.1 здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеною ст.3,п.2 та п.3. Така планова діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності.

Даний документ державного планування не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

 

  1. Ймовірні наслідки від господарської діяльності.

         а) для довкілля:

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування ГП, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: ґрунти, атмосферне повітря, водні ресурси,

стан фауни, флори, біорізноманіття, землі, кліматичні фактори, у тому числі для здоров’я населення;

          б) для територій з природоохоронним статусом

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до генерального плану території на території з природоохоронним статусом.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

При розробці планувальних рішень будуть розглянуті альтернативні сценарії, шляхи досягнення обраних цілей, пріоритетів, просторового розвитку. Порівняння альтернатив буде зроблене методами, що базуються на цільовому аналізі та індикаторах сталого розвитку. Для оцінки проектних рішень щодо генерального плану території буде використаний метод оцінки впливу на довкілля. При виборі альтернатив планується розглянути варіанти впровадження заходів з оптимального принципу формування території, не допущення погіршення стану навколишнього середовища.

Альтернативні варіанти, що будуть розміщені в звіті про стратегічну екологічну оцінку:

- не затвердження генерального плану території, що розробляється.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Всі методи прогнозування об’єднуються у дві групи: логічні і формалізовані. До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогій. Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

- доповіді про стан довкілля;

- статистичну інформацію;

- інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту ГП;

- дані моніторингу стану довкілля;

- інша доступна інформація.

Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобіганням негативному впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:

- щодо охорони атмосферного повітря;

- охорона поверхневих та підземних вод, ґрунтів;

- заходи щодо пожежної безпеки;

- відновлюванні та охоронні заходи.

Проведення спеціальних досліджень для стратегічної екологічної оцінки не передбачається.

 

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, що визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

Заходи спрямовані на запобігання, відведення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення. При здійсненні планової діяльності у відповідності до вимог Закону України, ст.24 «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відведення та зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:

- відповідні організаційні, господарськи, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

- заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.

 

8.Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура розділу «Охорона навколишнього природного середовища», який є звітом про стратегічну екологічну оцінку відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»:

1)  зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності — 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8)  обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9)  заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявністю);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-9 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9.Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження та пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису до Черкаської селищної ради Слов'янського району Донецької області.

Зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Прелесне, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області»

Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд. 3

Телефон:06262-97293;

E-mail: ch-rada@ukr.net.

Строки надання: Зауваження  та пропозиції до заяви  про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються  протягом 15 днів з дня її оприлюднення, тобто до 19 грудня 2019 р. включно.

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь