Черкаська селищна рада

об’єднана територіальна громада

Заява та повідомлення с. Олександрівка

Дата: 18.06.2020 15:48
Кількість переглядів: 70

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

 Містобудівної документації на місцевому рівні

«Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Олександрівка, на території Черкаської селищної ради

Слов’янського району Донецької області»

  1. Замовник:Черкаська селищна рада Слов’янського району Донецької області

Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд.3;

Телефон: (06262)-97293;

Е-mail: сh_rada@ukr.net.

 

  1. Вид та основні цілі документа державного планування:

Генеральний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється для визначення територіального розвитку на проектний період з урахуванням перспектив, обґрунтованих раціональним використанням територіальних та природних ресурсів. Генеральний план території с.Олександрівка розроблено з метою деталізації планувальної структури населеного пункту, визначення функціонального призначення території, її просторової композиції та параметрів комплексної забудови згідно рішень генерального плану, з уточненням планувальних рішень на окремих ділянках, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Необхідність розроблення генерального плану с.Олександрівка викликана змінами у соціально-політичній та економічній сферах, що відбуваються у країні за роки незалежності, особливо в період з 2010р.

Проект генерального плану діє безстроково та виконано на розрахунковий період – 20 років (до 2039р.) – ІІ черга, з виділенням І черги – 5 років (2024р.).

Фахівці МПП «Майстерня С» на замовлення Черкаської селищної ради розробили містобудівну документацію, що пропонується до затвердження.

Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ст.1,п.3 та ст.2,п.1 для документів державного планування – стратегій, планів, схем, містобудівної документації, які розробляються та підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування, необхідно виконати стратегічну екологічну оцінку.

 

  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

 

Село Олександрівка являє собою великий сільський населений пункт.

с.Олександрівка знаходиться в центральній частині території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області. Територія села має витягнуту форму вздовж центральної вулиці – вул. Шкільна. З с.Черкаське - адміністративним центром Черкаської селищної ради с.Олександрівка зв’язує загальна дорога селищної ради.

Територія села займає площу 271,80га, кількість населення на 01.01.2020р. – 1482 людини, кількість дворів - 632. Житлова забудова - садибного типу. В селі є вільні ділянки. На території с.Олександрівка розміщено сільський клуб з бібліотекою, ФАП, декілька магазинів, загальноосвітня школа І-ІІ ст., храм, адміністративна будівля. В селі є братська могила загиблим воїнам. В межах та за межами села розташована історична будівля – Панський маєток.

Виробнича зона включає сільськогосподарські підприємства. Комунальна зона представлена існуючим цвинтарем, що розташовані з порушенням санітарно-захисної (СЗЗ) - 300,0м. З півночі до села примикають луки та р. Сухий Торець. З південного заходу - ставок.

В теперішній час с.Олександрівка не має чіткого зонування території. Вздовж головної вулиці розміщена садибна забудова, громадські будинки, братська могила загиблих воїнів, виробнича зона.

Даним генеральним планом пропонується розвиток с.Олександрівка в двох напрямках:

         І – виробництво сільськогосподарської продукції та створення сучасних підприємств по переробці сільськогосподарської продукції в зонах її виробництва;

        ІІ – розвиток спортивного (рибальство) і культурно-пізнавального («зеленого») туризму.

Виходячи з аналізу існуючої забудови села, а також з перспектив функціонального використання територій проєктом пропонується презентація населеного пункту як центру сільськогосподарського виробництва, а також створення сучасної котеджевої забудови.

Для розвитку населеного пункту в проєкті прийняті рішення про приєднання до території села нових земельних ділянок, а саме:

- в південно-західній частині села землі колишньої промислової зони та існуючого ставку;

- в південній частині території виробничої зони, що існувала. Територія села збільшується приблизно на 122,00га і становить згідно проєкту більше 393,00га.

За генеральним планом в с.Олександрівка впорядковуються всі функціональні зони населеного пункту, а саме:

- житлова;

- громадська;

- ландшафтно-рекреаційна;

- транспортна;

- комунально-складська;

- виробнича;

- інженерна.

Розвиток житлової забудови передбачено за рахунок збереження існуючої забудови садибного типу, а також організацію нового житлового кварталу котеджевої біфункціональної забудови с використанням вільних ділянок в межах селитебної зони. На теперішній в час селі близько 602 садиб. За рахунок відтворення старих земельних ділянок планується збільшити кількість садиб на 121 один., зі збільшенням кількості населення на 303 людини.

Нова житлова котеджева забудова планується одночасно як місце проживання, так і місце прийому відпочиваючих з метою розвитку «зеленого» туризму.

Таким чином, згідно проєкту, загальна чисельних населення с.Олександрівка планується на рівні 1859 людей.

Для розвитку громадської забудови проектом генерального плану передбачено розширення громадського центру та створення декількох підцентрів для забезпечення повсякденних та періодичних потреб населення.

Громадський центр сформовано на базі існуючих громадських будівель: опорна школа І-ІІІст., дитсадок, реабілітаціонний дитячий центр, сільський клуб. Поряд з ними знаходяться магазини товарів повсякденного попиту з комплексним пунктом побутового обслуговування, а також спортивні дитячі майданчики та майданчики для відпочинку та занять дорослих. Другий розвинутий громадський центр сформовано для проектованої котеджної забудови.

Розвиток рекреаційної зони передбачає відтворення системи зелених насаджень з інфраструктурою відпочинку.

Для організації зон відпочинку інженерними заходами передбачено розчищення русла р.Сухий Торець з берегоукріпленням, а також осушення територій, які заболочені, шляхом водопониження.

Планується розвиток паркової зони на півночі села. Це  штучний парк з пляжною зоною вздовж р.Сухий Торець. В західній частині села пропонується організація містечка рибалок вздовж існуючого ставку.

Таким чином, рекреаційна зона с.Олександрівка формується за рахунок озеленених ділянок громадських будівель та індівідуальних садиб, вуличної мережі, проектованих зон відпочинку. Все це формує ландшафтно-рекреаційну територію с.Олександрівка.

Розвиток зони транспортної інфраструктури планується за рахунок збереження всіх існуючих вулиць. Для всіх вулиць пропонується тверде покриття (асфальтобетон та бетон). Біля громадських споруд пропонується обладнання паркувальних майданчиків. Вздовж вулиць пропонується організація велодоріжок та тротуарів.

Для розвитку комунально-складської зони пропонується консервацію існуючого цвинтаря, розміщеного з порушенням  СЗЗ, та організацію нового кладовища, яке розташовано нормативно. Цей цвинтар знаходиться на півночі села, до нього пропонується улаштування асфальтового проїзду. Також для використання частково планується цвинтар с.Новоселівка, що розташований поруч.

Також в с.Олександрівка планується розмістити ділянку комунального підприємства Черкаської ОТГ з майстернею та гаражами для спецтехніки. Цей заклад передбачено біля виробничої зони.

В межах с.Олександрівка запроектовано розвиток виробничої зони на південному заході та півдні села. Виробнича база формується на базі раніше існуючих підприємств. В проектованій виробничій зоні планується розмістити малі підприємства V та VI класу шкідливостей з СЗЗ – 50,0м та 100,0м, а саме: малі молочні ферми з цехами по виробництву молочної продукції, підприємства по збереганню та переробці зернових та олійних культур(олійня).      Розвиток інженерної інфраструктури включає реконструкцію та розвиток існуючих мереж, а також подальше розгалуження мереж електропостачання, централізованого водопостачання, водовідведення виробничих та громадських будівель планується в локальні очисні споруди.

З подальшим розвитком газопостачання на території Черкаської ОТГ планується розгалуження газових мереж.

Таким чином, передбачається гармонійний розвиток всіх сфер функціювання території с.Олександрівка. Розвиток забезпечено за рахунок приєднання нових територій, збільшення житла для містобудівних потреб, розширення переліку об’єктів громадської та виробничої забудови зі створенням нових робочих місць, створення місць відпочинку та розваг.

Сфера дії Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі (далі - території з природоохоронним статусом), крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.

Відповідно до ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», ст.3,п.1 здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеною ст.3,п.2 тап.3. Така планова діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності.

  1. Ймовірні наслідки від господарської діяльності

         а) для довкілля:

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування ГП, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: ґрунти, атмосферне повітря, водні ресурси, стан фауни, флори, біорізноманіття, землі, кліматичні фактори, у тому числі для здоров’я населення;

          б) для територій з природоохоронним статусом:

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до генерального плану території на території з природоохоронним статусом.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

При розробці планувальних рішень будуть розглянуті альтернативні сценарії, шляхи досягнення обраних цілей, пріоритетів, просторового розвитку. Порівняння альтернатив буде зроблене методами, що базуються на цільовому аналізі та індикаторах сталого розвитку. Для оцінки проектних рішень щодо генерального плану території буде використаний метод оцінки впливу на довкілля. При виборі альтернатив планується розглянути варіанти впровадження заходів з оптимального принципу формування території, не допущення погіршення стану навколишнього середовища.

Альтернативні варіанти, що будуть розміщені в звіті про стратегічну екологічну оцінку:

-не затвердження генерального плану території, що розробляється.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Всі методи прогнозування об’єднуються у дві групи: логічні і формалізовані. До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогій. Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

- доповіді про стан довкілля;

- статистичну інформацію;

- інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ГП;

- дані моніторингу стану довкілля;

- інша доступна інформація.

Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобіганням негативному впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:

- щодо охорони атмосферного повітря;

- охорона поверхневих та підземних вод, ґрунтів;

- заходи щодо пожежної безпеки;

- відновлюванні та охоронні заходи.

Проведення спеціальних досліджень для стратегічної екологічної оцінки не передбачається.

 

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, що визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

Заходи спрямовані на запобігання, відведення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення. При здійсненні планової діяльності у відповідності до вимог Закону України, ст.24 «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відведення та зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:

- відповідні організаційні, господарськи, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

- заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.

 

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура розділу «Охорона навколишнього природного середовища», який є звітом про стратегічну екологічну оцінку відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»:

1)  зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності — 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8)  обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9)  заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявністю);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-9 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Зауваження та пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису до Черкаської селищної ради Слов'янського району Донецької області.

Зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Олександрівка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області»

Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд. 3;

Телефон:06262-97293;

E-mail: ch-rada@ukr.net.

Строки надання: Зауваження  та пропозиції до заяви  про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються  протягом 15 днів з дня її оприлюднення, тобто до  02.07.2020р.

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ЗАЯВИ ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ДО ПРОЕКТУ

               ДОКУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

Повна назва документа державного планування : містобудівна документація «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Олександрівка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області».

Орган, що прийматиме рішення про затвердження документа державного планування : Черкаська селищна рада.

Передбачувана процедура громадського обговорення: відповідно до ст.10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» громадське обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проекту «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Олександрівка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» розпочато з дня їх оприлюднення, а саме 18.06. 2020 року на сайті Черкаської селищної ради та триватиме до 03.07.2020 року. Містобудівна документація «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Олександрівка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» була розглянута на громадських слуханнях, а саме 27.06.2019р.

Відповідно до ст.12 громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати в письмовій формі (в тому числі в електронному вигляді) зауваження та пропозиції до визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проекту документу державного планування.

Ознайомитися з проектом «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Новоселівка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» та отримати додаткову інформацію можна за адресою : Донецька область, Словянський р-н, с-ще Черкаське, вул. Ясна, буд.3 або за тел.: 06262-97293.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Новоселівка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» подаються до Черкаської селищної ради:

Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд. 3;

Телефон:. 06262-97293;

E-mail : ch-rada@ukr.net.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів, тобто до 03.07. 2020 року.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь