Заява та повідомлення с. Маячка
ЗАЯВА
ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Містобудівної документації на місцевому рівні
«Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Маячка, на території Черкаської селищної ради
Слов’янського району Донецької області»
- Замовник:Черкаська селищна рада Слов’янського району Донецької області
Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд.3;
Телефон: (06262)-97293;
Е-mail: сh_rada@ukr.net.
- Вид та основні цілі документа державного планування:
Генеральний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється для визначення територіального розвитку на проектний період з урахуванням перспектив, обґрунтованих раціональним використанням територіальних та природних ресурсів. Генеральний план території с.Маячка розроблено з метою деталізації планувальної структури населеного пункту, визначення функціонального призначення території, її просторової композиції та параметрів комплексної забудови згідно рішень генерального плану, з уточненням планувальних рішень на окремих ділянках, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Необхідність розроблення генерального плану с.Маячка викликана змінами у соціально-політичній та економічній сферах, що відбуваються у країні за роки незалежності, особливо в період з 2010р.
Проект генерального плану діє безстроково та виконано на розрахунковий період – 20 років (до 2039р.) – ІІ черга, з виділенням І черги – 5 років (2024р.).
Фахівці МПП «Майстерня С» на замовлення Черкаської селищної ради розробили містобудівну документацію, що пропонується до затвердження.
Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ст.1,п.3 та ст.2,п.1 для документів державного планування – стратегій, планів, схем, містобудівної документації, які розробляються та підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування, необхідно виконати стратегічну екологічну оцінку.
- Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Село Маячка (с.Октябрське) відноситься до малих сільських населених пунктів, розташоване в південній частині селищної ради вздовж берега Краматорського водосховища. З адміністративним центром с-щем Черкаське с.Маячка зв’язана місцевою дорогою через с.Олександрівка. Через дамбу с.Маячка зв’язано з с.Дмитрівка та далі з м.Краматорськ. На території села розміщена індивідуальна житлова забудова. Житлові будинки одноповерхові, садибного типу. На 01.01.2020р. кількість садиб – 49 один., мешканців – 43 люд. Громадських, комунально-складських, виробничих будівель та споруд не має. В межах села розташовані 2 кладовища з порушенням санітарно-захисної зони(300,0м). З заходу до села примикає недобудований об’єкт рекреаційного призначення. На території також розташован меморіальний об’єкт - братська могила загиблим воїнам. В межах села та поряд з ним розташовані 15 об’єктів археологічної спадщини.
Площа села - 87,3 га. Розвиток села планується в двох напрямках: розвиток сільського господарства та розвиток рекреаційної зони. Для цього до села приєднуються дві ділянки, а саме:
- земельна ділянка з заходу села з недобудованим об’єктом для розвитку мережі відпочинку;
- земельна ділянка з півночі села для розвитку виробничої бази та створення містобудівного підгрунтя відродження с.Маячка. До села приєднується біля 20,0га. Площа села збільшується до 107,0-110,0га.
Проектоване село презентується як центр вирощування декоративних рослин, альтернативної енергетики та «зеленого» туризму. Існуюча житлова забудова зберігається без змін. Розвиток житлової зони пропонується за рахунок забудови вільних ділянок з відбудовою 11садиб та збільшення населення на 28 мешканців(показник 2,5 людини на садибу). Проектована житлова забудова планується як біфункціональна («зелені садиби») з можливістю проживання та прийому відпочиваючих, з організацією відпочинку на березі водосховища, працею на сільськогосподарських роботах (проектовані теплиці, розплідник декоративних рослин).
Громадська забудова формується в центральній частина села, а саме: будинок громади, магазин, каплиця, дитячий майданчик, спортивні майданчики для дітей та дорослих.
Рекреаційна зона формується за рахунок недобудованого об’єкту в західній частині села. На цій території планується створення бази відпочинку місцевого значення з будівництвом нових та реконструкцією старих будинків та споруд.
Розвиток комунальної сфери відбувається за рахунок консервації двох існуючих кладовищ та перенесення кладовища від житлової та громадської забудови зі збереженням СЗЗ-300,0м.
Також в с.Маячка планується ділянка комунального підприємства з невеликою майстернею та гаражем для відповідної техніки. Сміттєвидалення планується по існуючий схемі комунальним підприємством громади.
Виробнича зона планується в північній частині села на приєднаних землях. Запроектовані теплиці для вирощування квітів та декоративних рослин, розплідник для вирощування декоративних рослин в відкритому грунті. Також, на території виробничої зони планується розміщення СЕС (сонячної електростанції) для покриття потреб с.Маячка.
Для розвитку транспортної мережі планується збереження всіх вулиць с.Маячка з відновленням твердого покриття, будівництвом велодоріжок та тротуарів. Планується організація автобусного руху до села з будівництвом зупинки громадського транспорту.
В проекті заплановано подальший розвиток інженерної інфраструктури села:
- повне охоплення житлової та громадської забудови централізованим водопостачанням; для водовідведення плануються локальні очисні споруди; планується реконструкція мережі електропостачання з поступовим заміщенням на джерела, що відтворюються: світильники з сонячними панелями, сонячні панелі і колектори та інше; опалення - автономне твердопаливними та електрокотлами.
- при подальшому розвитку магістральних мереж газопостачання на території Черкаської ОТГ можлива перспективна газифікація с.Маячка.
Таким чином, в проекті генплана с.Маячка передбачено комплексний розвиток всіх функціональних зон села з брендом вирощування квіткових рослин, відновлюваної енергетики та «зеленого туризму», пов’язаного з залученням відпочиваючих в виробничі процеси.
Сфера дії Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі (далі - території з природоохоронним статусом), крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
Відповідно до ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», ст.3,п.1 здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеною ст.3,п.2 тап.3. Така планова діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності.
- Ймовірні наслідки від господарської діяльності
а) для довкілля:
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування ГП, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: ґрунти, атмосферне повітря, водні ресурси, стан фауни, флори, біорізноманіття, землі, кліматичні фактори, у тому числі для здоров’я населення;
б) для територій з природоохоронним статусом:
Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до генерального плану території на території з природоохоронним статусом.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
При розробці планувальних рішень будуть розглянуті альтернативні сценарії, шляхи досягнення обраних цілей, пріоритетів, просторового розвитку. Порівняння альтернатив буде зроблене методами, що базуються на цільовому аналізі та індикаторах сталого розвитку. Для оцінки проектних рішень щодо генерального плану території буде використаний метод оцінки впливу на довкілля. При виборі альтернатив планується розглянути варіанти впровадження заходів з оптимального принципу формування території, не допущення погіршення стану навколишнього середовища.
Альтернативні варіанти, що будуть розміщені в звіті про стратегічну екологічну оцінку:
-не затвердження генерального плану території, що розробляється.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
Всі методи прогнозування об’єднуються у дві групи: логічні і формалізовані. До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогій. Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.
Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту ГП;
- дані моніторингу стану довкілля;
- інша доступна інформація.
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобіганням негативному впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:
- щодо охорони атмосферного повітря;
- охорона поверхневих та підземних вод, ґрунтів;
- заходи щодо пожежної безпеки;
- відновлюванні та охоронні заходи.
Проведення спеціальних досліджень для стратегічної екологічної оцінки не передбачається.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, що визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.
Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.
Заходи спрямовані на запобігання, відведення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення. При здійсненні планової діяльності у відповідності до вимог Закону України, ст.24 «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відведення та зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:
- відповідні організаційні, господарськи, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
- заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.
8.Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура розділу «Охорона навколишнього природного середовища», який є звітом про стратегічну екологічну оцінку відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією);
3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності — 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявністю);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-9 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Зауваження та пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису до Черкаської селищної ради Слов'янського району Донецької області.
Зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Маячка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області»
Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд. 3;
Телефон:06262-97293;
E-mail: ch-rada@ukr.net.
Строки надання: Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються протягом 15 днів з дня її оприлюднення, тобто до 02.07.2020р.
ПОВІДОМЛЕННЯ
ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ЗАЯВИ ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ДО ПРОЕКТУ
ДОКУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ
Повна назва документа державного планування : містобудівна документація «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Маячка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області».
Орган, що прийматиме рішення про затвердження документа державного планування : Черкаська селищна рада.
Передбачувана процедура громадського обговорення: відповідно до ст.10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» громадське обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проекту «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Маячка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» розпочато з дня їх оприлюднення, а саме 18.06.2020 року на сайті Черкаської селищної ради та триватиме до 03.07.2020 року. Містобудівна документація «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Маячка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» була розглянута на громадських слуханнях, а саме 27.06.2019р.
Відповідно до ст.12 громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати в письмовій формі (в тому числі в електронному вигляді) зауваження та пропозиції до визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки.
Ознайомитися з проектом «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Маячка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» та отримати додаткову інформацію можна за адресою : Донецька область, Слов’янський р-н, с-ще Черкаське, вул. Ясна, буд.3 або за тел.: 06262-97293.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Генеральний план, поєднаний з детальним планом, села Маячка, на території Черкаської селищної ради Слов’янського району Донецької області» подаються до Черкаської селищної ради:
Адреса: Донецька обл., Слов'янський р-н, смт Черкаське, вул. Ясна, буд. 3;
Телефон:. 06262-97293;
E-mail : ch-rada@ukr.net.
Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів, тобто до 03.07. 2020 року.