Аналіз підсумків роботи зі зверненнями громадян в Черкаській селищній військовій адміністрації за 2022рік
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Черкаською селищною військовою адміністрацією проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на території України введено воєнний стан відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), а також з урахуванням оголошеного карантину відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID – 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами), з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами), у 2022 році Черкаською селищною військовою адміністрацією не проводилися особисті та виїзні прийоми громадян.
Протягом 2022 року до Черкаської селищної військової адміністрації надійшло 60 звернень громадян. Із них 56 звернень надійшло через урядову телефонну «гарячу лінію». Позитивно вирішено – 16 звернень або 27%, на 18 листів – надані обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства і 25 звернень (42%) відповідно до вимог статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” скерувалися за належністю до відповідних органів, закладів, установ для подальшого їх розгляду.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України населені пункти Черкаської селищної територіальної громади тривалий час знаходилися під постійними ворожими обстрілами. Як результат, були пошкоджені лінії електромереж, відсутнє газопостачання, мобільний зв’язок, закриті торгівельні об’єкти. В результаті чого спостерігалося збільшення кількості звернень з питань соціального забезпечення та житлово-комунального господства, а саме: відновлення електропостачання в населених пунктах громади – 22 звернення (37%), звернень, що стосувалися питань надання гуманітарної допомоги 14 (23%). У продовж останніх 3 місяців року, у зв’язку з стабілізацією ситуації на території громади, знизилися показники надходження звернень громадян з зазначених питань.
Також, враховуючи вищезазначені фактори, протягом 2022 року збільшилась тенденція надходження масових звернень 35 або 58% від загальної кількості звернень. З метою подальшого зниження надходження колективних та масових звернень громадян селищною військовою адміністрацією вживались певні заходи. Так, на 22 масових звернень громадян щодо відновлення електропостачання в населених пунктах громади надані обгрунтовні роз’яснення та направлені листи до голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації Павла КИРИЛЕНКА та генерального директора АТ "ДТЕК Донецькі електромережі» Олексія ДЕГТЯРЬОВА з проханням посприяти у вирішенні даної ситуації. На 14 масових звернень від громадян з питань надання гуманітарної допомоги прийняте розпорядження начальника селищної військової адміністрації «Про отримання, використання, облік та звітність благодійної та гуманітарної допомоги на території Черкаської селищної територіальної громади під час дії правового режиму воєнного стану», яким затверджений Порядок отримання, обліку, оцінки, передачі благодійної та гуманітарної допомоги на території Черкаської селищної територіальної громади, визначені пункти видачі гуманітарної допомоги, надавалися вичерпні роз’яснення, публікувалися оголошення про порядок та час видачі гуманітарної допомоги.
Як свідчить проведений аналіз, найбільш актуальні питання, які упродовж 12 місяців 2022 року турбували жителів громади стосувались наступної проблематики:
1. Питання житлово-комунального господарства. Всього надійшло 28 звернень або 46,7%. У даних зверненнях громадян відображено виняткові гостроті проблеми, як відсутність електропостачання та водопостачання; оплата за житлово-комунальні послуги; благоустрій територій та інше.
2. Питання соціального захисту. Всього за звітний період надійшло 24 звернення або 40%. З них 5 одиниць від внутрішньо перемішених осіб, які порушували у своїх зверненнях в основному питання призначення та виплати державної соціальної допомоги та отримання гуманітарної допомоги. Але ж, більша частка звернень надійшла від місцевих мешканців громади з питань: отримання гуманітарної допомоги у вигляді продуктів харчування, засобів гігієни, медичних препаратів та ліків, безкоштовного отримання деревини паливної, призначення соціальних виплат та інше.
3. Питання охорони здоров’я. Всього надійшло 3 звернення або 5%. Пріоритетними продовжують залишатися питання роботи медичних закладів і установ; забезпечення ліками та виробами медичного призначення; отримання медичних послуг вдома.
У загальному обсязі листів громадян, їх звернень на урядову телефонну «гарячу лінію» переважають в основному, звернення від внутрішньо переміщених осіб, пенсіонерів, інвалідів та інших соціально незахищених верств населення. Від зазначеної категорії населення за звітний період надійшло 24 звернення, що становить 41% від загальної кількості.
У період дії військового стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до селищної військової адміністрації окрім поштового та електронного зв’язку, також і за допомогою засобів телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальної громади, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції селищної військової адміністрації за номером +380 50 751 4533.
Дані про звернення громадян, що надійшли протягом 2022 року