І Н Ф О Р М А Ц І Я про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Черкаської селищної військової адміністрації у 2023 році
І Н Ф О Р М А Ц І Я
про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до
Черкаської селищної військової адміністрації у 2023 році
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Черкаською селищною військовою адміністрацією проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на території України введено воєнний стан відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), з урахуванням безпекової ситуації у 2023 році керівництвом Черкаської селищної військової адміністрації не проводилися особисті та виїзні прийоми громадян.
Протягом 2023 року до Черкаської селищної військової адміністрації надійшло 82 звернення громадян. Із них 65 (76,5%) звернень надійшло через урядову телефонну «гарячу лінію», 15 (18%) – особисто, 2 (2.4%) звернення – через заповнення електронної форми на офіційному вебсайті громади. Позитивно вирішено – 52 звернення або 63%, на 24 (29%) – надані обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства, 3 звернення (3,7%) – відмовлено в задоволенні, 3 звернення (3,7%) відповідно до вимог статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” скерувалися за належністю до відповідних органів, закладів, установ для подальшого їх розгляду.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, спостерігалося збільшення кількості звернень з питань соціального забезпечення, а саме: з питань надання гуманітарної допомоги 37 (45%), з питань забезпечення деревиною паливною 6 звернень (7%), 3 звернення (3.7%) стосувалися надання матеріальної допомоги на вирішення соціально побутових питань. У листопаді 2023 року суттєво збільшилась кількість надходження масових звернень, що стосувались надання гуманітарної допомоги, яка викликана дезінформуванням громадян.
Починаючи з 02 листопада 2023 року по 09 листопада 2023 року до Черкаської селищної військової адміністрації від мешканців громади через державну установу «Урядовий контактний центр» надійшло 34 звернення з питань надання гуманітарної допомоги, з них:
- 23 звернення (67.7%) – надання гуманітарної допомоги у вигляді продуктів харчування, побутової хімії, засобів індивідуальної гігієни;
- 5 звернень (14.7%) – надання допомоги у вигляді деревини паливної;
- 3 звернення (8.8%) - надання гуманітарної допомоги у вигляді побутової хімії, засобів індивідуальної гігієни;
- 2 звернення (5.9 %) – надання матеріальної допомоги на вирішення соціально- побутових питань;
- 1 звернення (2.9%) - надання гуманітарної допомоги у вигляді ліків.
З метою недопущення подальшого надходження масових звернень з питань забезпечення гуманітарною допомогою через державну установу «Урядовий контактний центр» Черкаською селищною військовою адміністрацією проведена інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення громади. Проведені бесіди з заявниками, в місцевих інформаційних групах (у месенджерах) розміщена інформація про наявний номер телефону «гарячої лінії» для мешканців громади та номер телефону для подання громадянами заявок на отримання гуманітарної допомоги та отримання консультацій з зазначеного питання.
Як свідчить проведений аналіз, найбільш актуальні питання, які упродовж 12 місяців 2023 року турбували жителів громади стосувались наступної проблематики:
1. Питання соціального захисту. Всього за звітний період надійшло 46 звернення або 56%. З них 10 одиниць від внутрішньо перемішених осіб, які порушували у своїх зверненнях питання, в основному, отримання гуманітарної допомоги. Але ж, більша частка звернень надійшла від місцевих мешканців громади з питань: отримання гуманітарної допомоги у вигляді продуктів харчування, засобів гігієни, медичних препаратів та ліків, безкоштовного отримання деревини паливної, призначення соціальних виплат та інше.
2. Питання житлово-комунального господарства. Всього надійшло 8 звернень або 9.8%. У даних зверненнях громадян відображено виняткові гостроті проблеми, як відсутність електропостачання; оплата за житлово-комунальні послуги; ремонт доріг та інше.
3. Питання охорони здоров’я. Всього надійшло 3 звернення або 3,7 %, 2 з них колективних. Пріоритетними продовжують залишатися питання роботи медичних закладів і установ; скорочення медичних працівників, забезпечення ліками та виробами медичного призначення.
З метою зменшення соціальної напруги навколо питання щодо медичного обслуговування населення Черкаської територіальної громади, а саме скорочення медичних працівників, військовою адміністрацією були направлені листи до «Центру первинної медико-санітарної допомоги» Миколаївської міської ради Краматорського району Донецької області та Департаменту охорони здоров’я Донецької облдержадміністрації з проханням надати офіційну інформацію щодо порушеного у зверненні питання.
За отриманою інформацією, заявникам були надані пояснення, що проведені заходи оптимізації жодним чином не змінили якість надання первинної медичної допомоги мешканцям смт Черкаське. Триває робота щодо укладання декларацій лікарями амбулаторії смт Черкаське відповідно до нормативу, встановленого Національною Службою Здоров’я України. У разі досягнення нормативу декларацій буде розглянуто питання щодо встановлення повного робочого часу медичним сестрам лікарської амбулаторії смт Черкаське.
Також, з метою забезпечення надання доступної та якісної медичної акушерсько-гінекологічної допомоги жінкам громади селищною військовою адміністрацією в лікарській амбулаторії смт Черкаське організовано безкоштовний прийом лікаря гінеколога-мамолога від Міжнародної медичної гуманітарної організації Лікарі без кордонів. Окрім цього, у кожному старостаті громади, медичну допомогу мешканцям надають: сімейний лікар, психолог, гінеколог від зазначеної організації.
У загальному обсязі листів громадян, їх звернень на урядову телефонну «гарячу лінію» переважають в основному, звернення від внутрішньо переміщених осіб, пенсіонерів, інвалідів та інших соціально незахищених верств населення. Від зазначеної категорії населення за звітний період надійшло 45 звернень, що становить 55% від загальної кількості.
У період дії військового стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до селищної військової адміністрації окрім поштового та електронного зв’язку, також і за допомогою засобів телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальної громади, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції селищної військової адміністрації за номером +380 50 751 4533.